تحولات منطقه

نماینده ولی فقیه در استان مازندران ترافیک در استان را معضل دانست و گفت: باید به فکر راه اندازی قطار پرسرعت در استان باشیم.

راه اندازی قطار پرسرعت در مازندران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدی لائینی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با اعضای قرارگاه خاتم الانبیا استان مازندران، اظهار کرد: خدمات و کارکرد قرارگاه خاتم هم در بعد علمی و فناوری در سطح بسیار بالا و هم از نظر سرعت و کیفیت کار خوب است و همه این قابلیت‌ها و لیاقت‌ها را باور دارند.

وی افزود: به‌خصوص کلان پروژه‌های ملی که شرکت‌های خارجی باقی گذاشتند و رفتند توسط این قرارگاه روی زمین نماند و برای این قرارگاه کمک به مملکت و ملت مهم بود نه گرایش دولت‌ها و هدف آنان پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: ما پروژه‌هایی داریم که سالهاست روی زمین مانده است، مثل پل هوایی سه راه جویبار، همچنین ترافیک در مازندران معضل بزرگی است و با ساخت چند پل حل نمی‌شود و از همین الان باید به فکر مطالعات مترو و قطارهای برقی باشیم.

امام جمعه ساری یادآور شد: بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده پیمانکار دارد اما به دلایل و گاهی بهانه تأخیر به آن سنوات تعلق می‌گیرد، در صورتی که باید به پیمانکاری که کار را سر موعد تحویل داد تشویقی پرداخت کرد.

این مسؤول گفت: پروژه‌هایی که برای قرارگاه خاتم درنظر گرفته می‌شود باید از صفر تا ۱۰۰ باشد و حضور این قرارگاه برای استان مازندران فرصت است.

وی اعلام کرد: منطقه غرب مازندران در طول سال پذیرای بیش از ۲۵ میلیون مسافر است ئ تمام ترددها در یک جاده انجام می‌شود و ظرفیت این جاده فقط در حد بومی بوده و فکری برای مسافران نشده است.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما از ابتدا تاکنون این بود که قطار محلی از رامسر به مرکز استان بیاید زیرا از آذربایجان تا مشهد ۹ استان وجود دارد و استقرار یک قطار پرسرعت ۲۵۰ کیلومتری برای سفر مردم به مشهد از حجم ترافیک و خسارات می‌کاهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    5 0
    کی بود مانند شنیدن ما فقط حرف میشنویم و حرف جالبی زدند و جای تامل دارد گفتند این جادها پرترافیک برای مردمان بومی ساخت شده نه گردشگران راست گفتند واقعت همین هست این جادها خدا شاهده دیگه گنجایش، این همه مسافران را ندارد و حتی بومی ها نتوانند عبور و مرو کنند و این باعث میشه جلوی گردشگران گرفته بشه که بسیار هم برای کشوز و هم مردم شمال هم متضرر خواهد بود امیدواریم این نوع قطارها پرسرعت میتواند هزینه در عرض چند سال بدست اورد. هم برای کشور ما سودآور و مفید باشد و بارترافیک بین شهری نیز کاسته شود و هم هزینه سوخت هم کاسته شود
  • ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 0
    بسیار ایده و طرح خوبیه و بهترین راهکار برای معضلات جاده ای و ترافیکی استانه..از طرفی بدلیل نزدیک بودن شهرهای مازندران بهم،می‌شود مازندران رو کلانشهر بزرگی یاد کرد ک مترو علاوه نکاتی ک یاد شد،از ایمنی بالایی هم برخوردار هس و کاهش تلفات جاده ای رو هم بهمراه خواهد ااشت،رونق و چرخه ی اقتصادی رو هم ب واسطه جابجایی سریع بهبود خواهد بخشید تشکر